Voedselkeurmerken bundelen krachten

Voedselkeurmerken bundelen krachten

Voor het eerst werken de keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade dit najaar samen tijdens hun landelijke promotieweken.

Voedselkeurmerken bundelen krachten
‘Debbie Duurzaam’ omarmt landelijke promotieweken

Voor het eerst werken de keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade dit najaar samen tijdens hun landelijke promotieweken. De samenwerking is zichtbaar in de online campagne met ‘Debbie Duurzaam’ in de hoofdrol. Het doel van deze overkoepelende campagne is om consumenten te stimuleren om vaker voor gecertificeerde producten te kiezen.

De vijf keurmerkorganisaties vinden elkaar in overlappende doelstelling en doelgroep. Zij staan voor een betere wereld voor mens, dier en natuur. Om dit te realiseren stimuleren de organisaties onder andere supermarkten om het aanbod gecertificeerde producten te vergroten, zodat het de consument makkelijker wordt gemaakt om deze producten te kopen.

Al meerdere jaren organiseren de vijf keurmerkorganisaties, afzonderlijk van elkaar, in september/oktober landelijke promotieweken, namelijk: de Bio10daagse, Bewuste Visweek, Beter Leven Week en Fairtrade Week. In deze weken staan de producten, die deze organisaties certificeren, centraal in de supermarkt.


Onze video's